Szülők szerepe a terápiás munkában

Szülőként általában mindent megteszünk a gyermekünkért. Elvisszük a legmodernebb, biztos sikereket ígérő fejlesztésekre annak érdekében, hogy minden szempontból támogassuk fejlődését. De pontosan mi is a szerepünk ebben a folyamatban?

Az angolszász szakirodalmakban SPD (Sensory Processing Disorder) néven ismert szenzoros integrációs zavar, igen elterjedt témává vált napjainkban, ugyanis egyre több gyermeket érint. Az alábbi cikkben Lukács-Tóth Boglárka gyógypedagógus, mozgásfejlesztő, etetésterápiás konzulens 10 érdekes információt oszt meg, a gyakran „szenzorosság”-ként emlegetetett témával kapcsolatban.

A mozgásfejlődés és a beszédfejlődés

Nagyon sokszor halljuk, hogy a gyerekek fejlődése komplex, előre meghatározott lépésekből álló, mégis színes mintázatot mutató folyamat. Szakemberként sajnos, azt tapasztaljuk, hogy a fejlesztést igénylő gyerekek száma évről évre növekszik.

Fejlődjünk együtt

Sok szülőben felmerül a kérdés, vajon szüksége van-e a gyermekének fejlesztésre. Ha igen, mikortól és milyen fejlesztésre? Mik azok a jelek, amikkel már érdemes szakemberhez fordulni?

Az éretlen idegrendszer tünetei

Az agy magzati és kisgyermekkorban fejlődik leggyorsabb ütemben. Ennek következtében, ha ebben a szakaszban porszem kerül a gépezetbe, az a későbbiekben a fejlődés különböző területein nehézségeket okozhat.

Az idegrendszeri éretlenség azt jelenti, hogy valamilyen fejlődési területen hiányosság, elmaradás van a gyermeknél. Ez jelentkezhet a mozgásban, szociális-, az értelmi és a beszédfejlődésben egyaránt.